Nog een weekje! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Bente Brug - WaarBenJij.nu Nog een weekje! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Bente Brug - WaarBenJij.nu

Nog een weekje!

Blijf op de hoogte en volg Bente

11 Februari 2014 | Nederland, Enschede

Heeeeuj, het is bijna zover!

Lang naar uitgekeken, paar ritjes Den Haag voor moeten afleggen (en heel veel uren trein), ontzettend veel voor moeten regelen en jaren voor gespaard.

Eindelijk: volgende week zit in het vliegtuig naar Dubai, om daar over te stappen op een vliegtuig naar Shanghai. De morgen daarop hoop ik wakker te worden in een eenpersoonskamer waar ik de rest van mijn China avontuur mag vertoeven. Al is dat nog wel even afwachten; het is namelijk iets typisch Europeaans om een eigen kamer te willen, aldus een Chinese student Wen Ke. Dat betekend dat er maar weinig 'single rooms' op de campus aanwezig zijn. Achja, in het ergste geval moet ik de eerste week een kamer delen. Ik laat het allemaal over mij heen komen en zie wel wat het wordt.

Nu eerst nog de koffer inpakken. Alle kleren die absoluut mee moeten (!!), liggen uitgestald op mijn kamer. Om daarbij mijn schoenen en verschillende soorten tassen niet te vergeten. 30 kg is het maximum wat ik mag meenemen in het vliegtuig.. tot dusver lijkt het erop dat ik moet gaan tossen om wat er wel en wat er niet in de koffer mee kan. Positief puntje >> geeft reden genoeg om in Shanghai te moeten winkelen, erg vervelend!

Alles komt goed. Al ben ik nu behoorlijk zenuwachtig, het zit er echt aan te komen: doei Nederland en hello China, hihi.

  • 11 Februari 2014 - 16:24

    Lianne Gerritsen:

    Leuuuuk! Veel plezier Bente!

  • 11 Februari 2014 - 19:37

    Alda Poell:

    Spannend hoor, wij hopen dat jij het daar erg naar je zin hebt en we gaan je zeker volgen veel plezier.

  • 12 Februari 2014 - 10:02

    Lisette Dekker:

    Lieve Bente, wij wensen je heel veel succes in Sjanghai, maak er iets moois van! LIefs van Rudolf, Lisette, Isabelle en Daniel. xx

  • 17 Februari 2014 - 11:21

    Oma En Opa Ten Brug:

    Lieve Bente,
    goede reis en een fijne studietijd in het verre Shanghai.
    liefs oma ten Br.

  • 18 Februari 2014 - 08:21

    Alda Poell:

    Hoi Bente wij willen je een goede reis wensen en heel veel succes in Shanghai. Groetjes Hans en Alda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 11012

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: