Bezoekers - Reisverslag uit Peking, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu Bezoekers - Reisverslag uit Peking, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu

Bezoekers

Blijf op de hoogte en volg Bente

06 Mei 2014 | China, Peking

Hooooooi!


Zoals jullie wel weten, zijn mijn ouders langs geweest. Zaterdag 19 april, rond een uur of 11, heb ik ze opgehaald van Pudong International Airport. Beetje gek en ik kon het ook niet echt geloven dat ze naar Shanghai kwamen, totdat ik mijn moeder als eerste door de deur van de aankomsthal zag lopen. Daar waren ze! Hier een ultra korte samenvatting van twee geweldige weken.

Die eerste dag gingen we naar de campus waar ik een kamer heb en gingen we naar de werkgroep waar ik stage loop. Wisse en Papa hadden vanaf het begin veel bekijks met hun lengte. Uiteraard waren ze erg moe van de reis, maar Wisse liet zich niet kennen. Na pap en mam gedropt te hebben in de hotel kamer, gingen wisse en ik naar een bar met een paar vrienden, om vervolgens tot een uur of 4 uit te gaan in de M18 club aan the Bund.

De zondag tot en met de woensdag hebben we in het Dongding hotel overnacht, downtown Shanghai. Ik heb ze de hoogtepunten van Shanghai proberen te laten zien, zoals de traditionale Old town, Jade Buddha Temple, Confusius Temple, Nanjing Road en the Bund. Donderdag 24 April vertrokken we met de high speed train naar Beijing. Deze rit duurde 5 uur. Hier overnachtte we in Piao Home Inn hotel. Hoewel de plek fantastische was, was het hotel niks. De eerste avond ging ik al naar de balie en eiste ik een andere SCHONE kamer, waar geen kakkerlakken over de muur heen liepen. Omdat het hotel vol zat, kon dit pas de volgende dag geregeld worden.

Niettemin: We zaten er bijna perfect! Het enige nadeel was dat er geen metrostation in de buurt zat en dat we dus alles lopend moesten doen. Als je het hotel uitliep was je midden op de straat waar elke avond een foodmarkt was waar je de raarste dingen kon eten.. spin, slang, sprinkhaan, kakkerlak, zeepaard, octopus, kwal, etc. Natuurlijk moest Wisse dit proberen, maar na slang, vogelspin en schorpioen, vond ook hij het wel genoeg geweest. Het hotel is 15 minuutjes lopen van de verboden stad en dus ook van het tainanmen-plein. Dit was allemaal erg indrukwekkend en in tegen stelling tot Shanghai, ook allemaal nieuw voor mij. De eerste dag in Beijing werden we om half zeven opgehaald door een gids, die ons naar de muur zou breng. Omdat er praktisch alleen toeren beschikbaar zijn naar de muur waarbij je ook bij een jade markt en een zijden fabriek moet stoppen, kwamen we hier niet onderuit, jammer genoeg. Ik vond het allemaal niet zo interessant. Gelukkig maakte de muur veel goed!

Dinsdag 29 april gingen we vier en aan half uur met de trein, dit keer naar Suzhou. Een stadje (met paar miljoen inwoners) dichtbij Shanghai, die bekend staat om de tuinen die ook op de UNESCO werelderfgoed lijst staan. Hier hebben we twee dagen overnacht in het Gusu hotel, wat net als het eerste hotel schoon en goed was. In Suzhou hebben we in totaal twee bekende tuinen gezien: Lindering Garden en de Master of Nets Garden. Die donderdag moesten we nog een halfuurtje met de trein om op Shanghai Hongqiao station aan te komen. Hun laatste avond in China zijn we nog naar de Nanjing road geweest en hebben we een tijdje gezeten bij the Bund en gekeken naar het uitzicht… net zoals twee duizend andere Chinezen. Het was 1 mei en dat betekend dag van de arbeid en dat betekend alle Chinezen vrij en dat betekend drukte in Shanghai en dan bedoel ik echte drukte. Zeker op dat moment was het erg handig voor mama en mij dat Wisse en pap zo lang zijn!

Vrijdag 2 mei heb ik ze weer naar Pudong International Airport gebracht. ‘Tot over 4 maanden!’

Mijn volgende bezoeker komt over twee en een halve maand. Dat betekend ook dat ik al op de helft van mijn stage ben.. en dat ik dus een moet opschieten met het verslag schrijven. Ook kunnen Mart en ik gaan beginnen met het plannen van vier weken vakantie in China. Ik ben nog wel eventjes bezig!


Bye bye

  • 06 Mei 2014 - 08:07

    Ina:

    Lieve Bente, het lijkt onwerkelijk dat we twee weken bij jou in China zijn geweest! Geweldige tijd en veel samen gezien en gedaan. XXXX mam

  • 06 Mei 2014 - 10:07

    Joke Janssen:

    Hi Bente,

    Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is en dat jullie het leuk hebben gehad. Het lijkt me iets wat je nooit zal vergeten. Geniet ervan en succes verder.
    Joke.

  • 06 Mei 2014 - 10:10

    Kitty Blaauwwbroek:

    Hallo Bente , ik had gisteren al gehoord via Eelke van je paps natuurlijk dat jullie een fantastische tijd samen hebben gehad in China. Wel super leuk dat je ouders en Wisse een geweldige " gids" bij zich hadden. Nu dus even flink aan de slag en dan weer een hele leuke vakantieganger ;) Geniet er van Bente, groetjes Kitty en Eelke.

  • 06 Mei 2014 - 17:39

    Hermine:

    Hey Bente
    Gisteren je moeder een tijd aan de telefoon gehad en al veel gehoord.
    Vrijdag komen ze bij ons eten en dan horen we de rest......
    Fijne tijd verder.
    Geniet ervan.
    Groetjes van ons

  • 06 Mei 2014 - 23:17

    Alda:

    Hoi Bente ,weer leuk om iets van je te lezen . Wens je veel succes met het plannen van je volgende vakantie . O ja ook nog succes met je stage haha. Geniet ervan , het is zo weer voorbij. Groetjes van ons

  • 07 Mei 2014 - 17:51

    Oma Talsma:

    Lieve Bente, ik heb begrepen dat jullie het samen heel mooi hebben gehad en heel veel hebben gezien. We hebben al heel veel foto s gezien. Veel succes met je stage, en op naar het volgende bezoek.Veel plezier verder daar. groetjes van opa en oma Talsma.

  • 08 Mei 2014 - 14:35

    Carly:

    Hallo Bente. Leuk te lezen dat jullie heel veel gezien hebben en een geweldige tijd hebben gehad samen. Nog veel succes met je stage!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 10992

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: