Tripje - Reisverslag uit Xiamen, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu Tripje - Reisverslag uit Xiamen, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu

Tripje

Blijf op de hoogte en volg Bente

12 April 2014 | China, Xiamen

Hoi hoi!


Ik heb een ontzettend leuke week gehad!

Donderdag 3 April in 3 uur in de morgen, ben ik samen met Julia (uit Oostenrijk) en Ahmed (uit Egypte) vertrokken naar Hongqiao Railway Station in Shanghai. Daar ontmoette we Federico (uit Italie), Ashley (uit Amerika), Jianan (uit China, maar woont al 7 jaar in Amerika) en Zhauyue (een Chinese vriendin van Jianan). Met deze club heb ik de trein genomen naar Fuzhou in de provincie Funan, deze treinrit duurde 7 uur. Fuzhou is de hoofdstad van deze provincie, maar het viel ons een beetje tegen. Mocht je ooit gaan rondtrekken door China, neem geen moeite om naar Fuzhou te gaan. De volgende dag vertrokken we weer met de trein naar Xiamen: Prachtige toeristische stad verder in het zuiden van Funan. Hoewel ik deze groep mensen vrij slecht kende, kon ik het ontzettend goed met hun vinden. We hebben veel gelachen en veel gezien gehad, ook hadden we geluk met het goede weer. Xiamen heeft geweldige standen en het ligt dichtbij een eiland Gulangyu, wat ook mooie standen, tuinen en uitzicht punten heeft. Die zaterdag kwamen Vis (uit Noorwegen) en Romain (uit Frankrijk) ons vergezellen. Zoals je ziet waren we een groep van diversiteit, wat het juist zo leuk maakte. Ik kan nu proosten in 5 verschillende talen! De zondag was het Qingming festival. Een festival waarbij de Chinezen de doden herdenken. Per toeval liepen Ahmed, Vis en ik tegen een optocht aan: Prachtig opgemaakte mensen, veel muziek, goden en draakfiguren, het was zeer indrukwekkend en geweldig om te zien. Helaas moesten Ahmed en ik die maandag avond weer terug naar Shanghai, in verband met de stages. We besloten om de nachtbus te nemen. Het is een bus waarin je in een soort bed ligt, heel apart, maar leuk om een keer mee te maken. Deze rit hoorde 17 uur te duren, maar jawel, wij hadden vertraging. 21 uur later waren wij in Shanghai. Maar dat maakte niet zoveel uit, het was een super leuk uitje!

Woensdag ben ik weer begonnen met mijn stage in het lab. En vandaag ga ik proberen metro kaarten te regelen voor pap, mam en Wisse. Want…. Nog een weekje en ze staan hier op de stoep :) Dan mag ik weer twee weekjes vrij nemen van de stage om met hun naar Beijing te gaan. Volgens mij is mijn stage niet zo slecht en heb ik het hier wel goed voor mekaar!

Voor de rest gaat alles goed met mij, is het in Nederland nog een beetje uit te houden?


Groetjessss xxxx

  • 12 April 2014 - 11:16

    Ina:

    Lieve Bente, geweldig om met allerlei verschillende mensen uit diverse werelddelen uitstapjes te maken. Een busreis van 21 uur is waarschijnlijk op deze bedstoelen in de bus nog wel te doen. XX Tot volgende week!!!

  • 13 April 2014 - 15:37

    Oma:

    Je hebt een mooie stage plek uitgezocht, zo te horen, nee, te lezen ,fijn dat je alles zo mooi hebt gevonden en wat leuk om met zo veel verschillende nationaliteiten op pad te gaan Moet je eigenlijk niet een langere stage periode aanvragen ? Fijn he dat je ouders komen ,ze missen je wel maar zijn ook erg trots op je ! Bente veel plezier met elkaar en het blijft gezellig om je reisbrieven te lezen !Dus doorgaan....
    vrolijk Pasen en tot de volgende brief. liefs oma.



  • 13 April 2014 - 20:37

    Alda:

    Ja hoor het is hier prima uit te houden, maar voor jouw zal het allemaal erg saai zijn in Nederland. Je ziet op deze manier wel veel van China, maar wat een afstanden zeg die maken wij in de vakantie nog niet eens. We hopen dat je nog veel mooie dingen mag zien in China , geniet ervan en succes met je stage. Groetjes

  • 16 April 2014 - 16:42

    Roos:

    Miss you

  • 16 April 2014 - 17:39

    Ingrid:

    Lieve Bente,
    Ik had natuurlijk al gehoord dat je hebt genoten, maar om het hier te lezen vind ik ook erg leuk.
    Wat een ervaring met al die nationaliteiten! Genieten lijkt mij. Veel plezier met je ouders en Wisse!
    Ik mis je wel hoor! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 10990

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: