Cheers! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu Cheers! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu

Cheers!

Blijf op de hoogte en volg Bente

28 Maart 2014 | China, Sjanghai

Hoi!

Afgelopen week is iets anders gelopen dan gepland. Ik werd ontzettend verkouden, kreeg hoofdpijn, keelpijn en overal spierpijn. Ik heb de Zweedse bierparty en het weekendje naar Suzhou af moeten zetten. In plaats daarvan heb ik zaterdag een poging gedaan Qibao te bezoeken: Dom. Het was druk, warm en benauwd. Na 20 minuten rond lopen, ben ik weer naar mijn kamertje gegaan. Vooral veel geslapen en zondag alleen maar eventjes naar de supermarkt. Eigenlijk was dit mijn eerste rustdag in Shanghai.Nu voel ik me al stukken beter, alleen nog verkouden.

De rest van de week is er niet veel bijzonders gebeurd. Alleen dat ik ben begonnen naar mijn experiment in het lab (ik lig ver voor op schema!).

Gisteren ben ik uit eten geweest met mijn professor Zhang, een gast professor van Japan, drie andere professoren van de SJTU en Nicolas; een post doctor van UK die al twee jaar in China woont. Het diner was voor de Japanse professor, dus hij zat ook aan het hoofd van de tafel. Het was niet zomaar een professor. Hij heeft meer dan 500 publicaties geschreven, een boek uitgebracht over Organische Chemie en twee Ph. D. titels behaald; in organische chemie en farmaceutische chemie. Naar mijn idee heeft deze man alles gedaan wat maar mogelijk is in de Chemie, hij is ook niet voor niets zo bekend in China en Japan. Het eten was als gewoonlijk weer veel, apart, maar erg lekker. Het is in China een traditie om regelmatig samen te proosten en ook om persoonlijk met iemand te proosten (in dit geval de Japanse professor). Toen de Professor met mij wou proosten, sprak hij plots in het Duits! Wat wel heel erg leuk was en ik was de enige die hem kon verstaan. Ik sprak dus ook in het Duits terug. In het begin van de avond was het Bier, gevolgd door Chinese Rice Wine en uiteindelijk kwam ook de Chinese Witte Wijn te voorschijn (Chinese witte wijn = Spiritus? 52%, gedronken door middel van shotjes). Het is hier onbeleefd om lege glazen te hebben, gevolg: alles werd direct weer bijgeschonken. Zo had ik de hele avond door een vol glas bier, een vol glas rice wine en een shot glaasje vol met witte wijn spul. Cheers!

Voor mij is het bijna weekend!! Vanavond om half 7, half 12 Nederlandse tijd, moet ik via Skype een presentatie houden voor Saxion voor de stageterugkomdag, waar ik niet persoonlijk aanwezig kan zijn haha. Daarna ga ik misschien weer naar een KTV of ik ga slapen. Even rustig aan doen is misschien ook wel een goed idee. Morgen gaat het regenen, dus ik ben van plan naar het Shanghai museum te gaan op People Square. Zondag heb ik echt nog geen idee, waarschijnlijk naar een park, want ze voorspellen 20 graden en zon :)

Bye bye

  • 28 Maart 2014 - 07:11

    Ina:

    Volgens mij is een van de criteria om stage te lopen in Shanghai een hoge alcoholtolerantie.
    Geen probleem toch

  • 28 Maart 2014 - 07:16

    Ina:

    Lieve Bente , wat een gezellige en mooi reisverslag weer. Geniet van alle extra aandacht die je daar krijgt van de prof. en de andere studenten en docenten.
    Xx mam.

  • 28 Maart 2014 - 11:50

    Mart:

    Na dat bier, wijn en shotjes sprak je vast ineens vloeiend Chinees! ;)

  • 28 Maart 2014 - 13:28

    Oma:

    Dag Bente . Zul jij een beetje kalm aan doen daar ?! Het was weer een leuk verhaal .aan tafel met mensen die er toe doen ! Goed weekend ! hier zal het misschien 20 /o worden ! Lijkt me fijn zeker op zondag !. Lieve groeten van oma !

  • 29 Maart 2014 - 23:18

    Alda:

    Hoi Bente , leuk om weer iets van je te horen .Het is toch wel bijzonder wie je daar allemaal ontmoet . Weet je een beetje wat je allemaal eet of wil je het soms ook niet weten ? Succes met je experiment mooi dat het goed gaat heb je straks lekker tijd om met je fam. leuke dingen te doen. Pas goed op je zelf en nog veel plezier daar. Groetjes van Hans en Alda doe doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 10989

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: