Eerste maand - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Bente

19 Maart 2014 | China, Sjanghai

Hai

In Enschede zullen een paar mij al wel weer vergeten zijn, want ondertussen zit ik al een maand in Shanghai. En nog steeds is het indrukwekkend en zie ik elke dag iets 'nieuws', zoals een fietser in de supermarkt, een scooter met een compleet bed achterop en iedere keer weer een prachtig uitzicht in ander daglicht.
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en het gaat ook goed met mij. Er is elk weekend feest (zoveel dat zelfs ik soms nee moet zeggen) en ik leer steeds meer mensen kennen.

Afgelopen weekend ben ik met 30 andere exchange students uiteten geweest: Teppanyaki. Dat is iets Japans dat een kok voor je neus gaat staan bakken. Het hele restaurant was bezet met onze groep. All you can eat and drink.. Er waren regelmatig rondjes SAKI TIME! (Shotje Chinees spul) Je kunt je vast voorstellen dat het erg gezellig was. we hebben de avond afgesloten in een KTV, karaoke bar.

De week ervoor ben ik ook heel erg druk geweest met van alles behalve mijn stage. Woensdag mocht ik spontaan mee met de vrouwelijke leraren van de afdeling Chemie op Womansday naar een park met de bloemetjes wintersweets. Donderdag heb ik de hele dag met Wen Ke en Tatjana (dochter van een Japanse professor die op bezoek was op de SJTU) door Shanghai downtown gewandeld. Die vrijdag waren er de hele dag presentaties van Ph. D. studenten uit Korea, Japan en China, waar ik braaf naar heb geluisterd.
Toen was het alweer tijd voor weekend en dat betekende druk druk druk. Zaterdag en zondag was het ontzettend lekker weer.. dus heb ik zaterdag de hele dag geshopt met Federico, bij een fakemarket. En zondag ben ik opstap geweest naar het noorden van Shanghai, waar onder andere de Jade Buddha Temple is! Dit was wel heel erg indrukwekkend.

De Jade Buddha Temple is een tempel gebouwd voor de God van Shanghai. Deze God beschermd het land tegen indringers en zorgt ervoor dat de mensen die op dit land leven veilig (en gezond) zijn. Er lopen monniken rond en er vinden regelmatig diensten plaats. Er wordt gezongen, gebeden en het vuur in het midden van het plein wordt de hele dag aangehouden. Het is erg mooi om alle rituelen te zien. Later kreeg ik te horen van een labpartner dat hij er ook elk jaar naar toegaat. Met het springfestival, om te bidden voor het nieuwe jaar. Ik kreeg de indruk dat iedereen die in Shanghai woont bij deze tempel langs gaat om te bidden.

Ondertussen ben ik ook bezig geweest met het plannen van de vakantie van pap, mam en Wisse, want zaterdag 19 April landen zij op het Pudong vliegveld in Shanghai!

Voor de rest staan er ook weer veel dingen op de planning. Als het dit weekend, of volgend weekend mooi weer is ga ik waarschijnlijk met Tino en Felix naar Suzhou, dit is een dorpje in de buurt van Shanghai. Het staat bekend om zijn mooie tuinen. Maar eerst komt vanavond. Vanavond ga ik met een groepje the Dummies of the Exchange Students uiteten naar een Spicy food & Frog restaurant om onze eerste maand in Shanghai te vieren!

Dit is een hele korte samenvatting van wat ik hier in Shanghai aan het doen ben, het is gewoon te veel om op te noemen!
Zoals naar gevraagd: Mijn Chinese post adres is
China, Shanghai, Minhang district, Donchuan road 800
(Shanghai Jiao Tong University) 200240
Jian Gong Building Room 527
Bente ten Brug
Dit is mijn werk plek. Of post ook daadwerkelijk aankomt, is nog maar de vraag.

Groetjes en liefs!

  • 19 Maart 2014 - 06:35

    Roos:

    Laten we het fietsen in de supermarkt hier introduceren!

  • 19 Maart 2014 - 06:42

    Ina:

    Gaaf dat je deze verhaaltjes schrijft. Leuke en spannende avonteren daar. X mam

  • 19 Maart 2014 - 06:45

    Bente Ten Brug:

    Hahah Roos, laten we dat met jou fietskunsten maar niet doen!

  • 19 Maart 2014 - 13:36

    Oma:


    Hoi Bente., Dat fietsen is leuk maar A.H ziet het nog niet zitten. Gezellig zijn jou verhalen, er opent zich wel een heel andere wereld voor je . Geniet er maar van want als ik het lees vliegt de tijd om voor jou
    of gaan de klokken daar sneller ? Lieverd xxx van oma (.2meer dan van je moeder.)

  • 19 Maart 2014 - 18:26

    Oma Talsma:


    Fietsent door de supermarkt,zie ik hier nog niet zo snel gebeuren maar daar zullen de supermarkten ook wel een beetje groter zijn denk ik. Wij genieten heel erg van jou reisverslagen.ga daar maar mooi mee door. Veel plezier nog daar . veel xxxx van opa en oma.

  • 20 Maart 2014 - 02:21

    Bente Ten Brug:

    Het was ook niet de bedoeling om in die supermarkt te fietsen, ze deed het gewoon. En nee Oma, het was geen grote supermarkt, hahah kleiner dan de meesten in Nederland, met van die handige nauwe gangetjes.

    Het lijkt der wel op dat de tijd hier sneller gaat, zou ook zomaar kunnen. In China weet je het nooit, met de Chinese klokken! Vandaag zit ik precies op 1/6 van de tijd. Dus dit is over voordat ik besef dat ik überhaupt in Shanghai ben!

    xxxxx (de meeste)

  • 21 Maart 2014 - 20:43

    Alda:

    Hoi Bente , leuk om weer iets van je avonturen te lezen. Wat vervelend dat je het zo druk hebt in het weekend vermoeiend of niet. (ha ha) Alles wat je ziet kennen wij alleen van programma's op TV. We zijn benieuwd naar je volgende reisverhalen en blijven je volgen. Geniet van alles en pas goed op jezelf doe doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 10991

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: