Ikea.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu Ikea.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bente Brug - WaarBenJij.nu

Ikea..

Blijf op de hoogte en volg Bente

08 Maart 2014 | China, Sjanghai

Hoooooi, jammer genoeg is het niet over de hele wereld zo lekker weer als in Nederland. In Shanghai regende het vandaag..

Dat is waarom ik naar de Ikea ben gegaan. Jaja, de echte. Eigenlijk was het toeval, ik was op zoek naar Qipulu (een winkelstraat), maar uit het niets stond er een Ikea voor mijn neus. Even een kijkje nemen, dacht ik, maar zo dachten meerdere mensen. Druk druk druk, de drukte tijdens tweede kerstdag in de Nederlandse Ikea was er niks bij. Overal liepen, zaten en lagen Chinezen.
Maar goed, eindelijk heb ik wat spulletjes voor mijn kamer kunnen kopen! Kussens, dekens, bloemen, wasrekje etc. Het begint steeds meer mijn plekje te worden!

Het gaat dus erg goed met mij, ik heb het erg naar mijn zin: de stageplek is perfect, de opdracht is interessant, de collega's zijn aardig en ook kan ik het goed vinden met een paar exchange students uit de studentenhuizen in de buurt. Elke dag is er wel ergens een feestje, en daar houd ik wel van. Gisteren is het dan ook weer een beetje te laat geworden haha.

Morgen (als de zon schijnt) ben ik van plan 'vroeg' op te staan en de Yunyuan gardens en bazaar te bezoeken. Dit is een traditioneel gebied in het noord-oosten van Shanghai. Daar ergens in de buurt zou ook een insecten markt moeten zijn, dus ik ben benieuwd!

Verder moet ik even melden aan Mayke, Nathasja, Wisse, Yme en Jur: ik ben begonnen aan jullie lijstje. De bloemen staan in mijn kamer en een zakje komkommer chips is gekocht! Ik beloof dat als ik terug ben, ik aan alle punten heb voldaan :)


Groetjes!




  • 08 Maart 2014 - 14:03

    Roos:

    Hee feestbeest! Het beste is: brak wakker worden in je eigen kamer!
    En sorry, maar uum komkommer chips?

  • 10 Maart 2014 - 00:01

    Alda Poell:

    Hoi Bente we willen natuurlijk wel bewijzen zien van je bezoekje aan Ikea dus kom op met die kiekjes van je gezellige kamer. (Ja dan ruim je eerst maar even op geen smoesjes) haha groetjes van ons.

  • 10 Maart 2014 - 02:34

    Bente Ten Brug:

    Sorry sorry, de foto's zijn te groot om te uploaden hier. Daarom zal ik wat 'collages' maken, maar de kwaliteit is dan wel erg slecht!

  • 10 Maart 2014 - 17:44

    Alda Poell:

    Hoi hoi leuke foto's Bente goed te zien hoor ook de sprinkhanen, brrr eet je ze ? Leuk om iets van de omgeving te zien. Heel veel succes nog en we blijven je volgen doe doei.

  • 13 Maart 2014 - 16:23

    Oma:

    Ha die Bente ...! leuke dingen gekocht bij Ikea ? Fijn dat het je zo goed gaat het is vast een ervaring voor je verder leven .Ik denk dat we je nog vaak horen zeggen "toen ik in Shanghai was...."
    Maar eh als de kasten daar bij Ikea goedkoper zijn dan hier breng dan een leuke voor ons mee !
    Daaag Bente kusje , oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 10987

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: